Bokrecension #1 Sara H Olsson

Jag har fått möjlighet att läsa Du glädjerika sköna skriven av Sara H Olsson.
Jag tror inte det hade vart en bok jag hade valt om jag hade sett den i en bokhandel eller på biblioteket, men när jag fick möjligheten att faktiskt läsa den utan att själva "bestämma" så kunde jag inte sluta!
Det är synd att man har den synen på en bok ibland, att man inte vill läsa av någon anledning för när man väl börjat så är den så pass bra att man hade ångrat sig om man inte läst.
Denna boken är en sådan. Så tacksam och glad att jag fått möjligheten.
Den var så himla bra och som sagt så kunde jag inte sluta.
Perfekt att ha i lurarna när man städar på jobbet.
En historia jag inte kan känna igen mig i men jag kan tänka mig att många gör det. Boken är skriven på ett bra och upphetsande sätt med mycket sex, vilket kanske inte alltid var så optimalt när man gick på jobbet 😭
Men jag gillar när böckerna innehåller sex på ett sådant sätt att man faktiskt får en bild om vad som sker, när författaren inte utelämnar allt utan faktiskt vågar skriva ut fantasierna.
Den känns lätt och inte så komplicerad vilket jag gillar. Den slutade på ett sådant sätt att man förstod att det fanns en tvåa så jag letade upp den och började lyssna direkt.
Mitt betyg: 📖📖📖📖📖

Som sagt, började lyssna på bok nummer två som heter O helga natt också skriven av Sara H Olsson.
Även denna är skriven på ett så bra och upphetsande sätt som gjorde att det pirrade till lite extra ibland.
Personerna i bok ett finns även med här och även denna boken är lätt och inte så komplicerad.
Roliga händelser som man kan skratta åt, mysiga stunder man bara ler åt och spännande situationer man själv inte vill hamna i. Jag är väldigt känslig och gråter lätt när jag ser på filmer men väldigt sällan när jag läser en bok men i denna kom det en å annan tår. En positiv grej måste jag säga eftersom den då har fångat mig ordentligt. Den slutade på ett sätt som fick mig att känna att det möjligtvis kommer en tredje och det ser jag verkligen fram emot.
Mitt betyg: 📖📖📖📖📖

Handlingen i Du glädjerika sköna
Nina har allt hon någonsin drömt om; ett lyxigt liv i huvudstaden med obegränsad budget, en man som avgudar henne samt en älskare vid sidan av. Allt flyter på tills ett sista snedsteg vänder upp och ner på allt. Nina flyr till sin hemstad Hallavik där hon tvingas flytta in till sin mamma och dennes fru. Livet är rätt uselt. Tills hon träffar Johanna; en vild och frigjord kock som trivs med sig själv och sitt yttre. Hon är jordnära och självständig, roar sig med yngre killar och gör allt och lite till för att slippa nya grannar. Man kommer långt med döda möss och stringklädda dallrande rumpor!

Handlingen i O helga natt
Det närmar sig jul och det lättsamma livet i Hallavik kommer in i en ny fas för Nina Becker och Johanna Seger. Den ena är frivilligt skild och lägger med glädje livet som lyxhustru bakom sig. Den andra blir ofrivilligt sambo och förbereds på en omorganisering på jobbet. Rollerna är ombytta och de båda kvinnorna försöker anpassa sig till de nya förutsättningarna.
För att fira sin återkomst till den lilla staden på västkusten bjuder Nina in till glöggfest. Framtidens ekonomi är ett bekymmer hon håller på avstånd och ser istället fram emot en flirtig kväll med vänner och nya bekantskaper. Men ett känt ansikte dyker oförberett upp och Nina vet inte hur hon ska reagera. Han är trevlig och snygg, men Nina känner till hans hemlighet.
Johanna kan inte släppa sina personliga problem, vilket resulterar i att hon firar lite för mycket och hamnar i en intim situation med helt fel man. Sakta men säkert krackelerar fasaden och Johanna får ta konsekvenserna för sina handlingar. Går julen att rädda? Kan en flirt med en konstnärlig fotograf berika livet? Eller är det den kända sångaren Andreas Ekberg som står med lösningen på allt?

Bokförlaget SOL