Restnoterat, det var längesen det.

Hej Hej <3


För en månad sen, 20 Mars, lade jag en stor beställning på pärlor.
Leveransen kom ett par dagar efter men tyvärr var inte allt med, på orderlappen stod det bara att de vita pärlorna som ej låg o lådan var restnoterade. Inget mer.
Så, vad betyder egentligen det? Kommer det en ny leverans till mig med pärlorna så fort de kommit in på lager igen? Behöver jag stå för extra frakt? Får jag beställa dem från nån annan butik istället?
Jag hade ingen aning, tyckte det var lite konstigt att de inte skickade med någon information.
Jag hörde av mig till dem och fick reda på att de kommer skicka en ny leverans när pärlorna är på lager igen. Som jag skrev så lade jag ordern för 1 månad sen och ännu har inga pärlor kommit. Brukar det ta så lång tid att få in produkter igen? Har aldrig vart med om så här lång tid, jag har dock hört av mig till dem och frågat om de vet hur länge till jag får vänta med tanke på att jag är i behov av dem. Dessutom är de andra pärlorna inte betalda då de inte skickat ut någon faktura, misstänker att de inväntar de vita. Men man kan väl inte vänta hur länge som helst?
Får se om jag får svar.

Har du vart med om något liknande?

Uppdatering:
Jag fick svar ganska snabbt av dem, det är ju bra! Såklart beror det på allt som händer i världen, det har jag full förståelse för, såklart. Tycker bara det är fel av ett företag att inte skicka ut information till väntande kunder. Jag vill ha mina varor, får jag dem inte kan de ju faktiskt meddela att de inte kommer pga detta eller detta. Har inte fått betala min faktura heller, vilket känns lite knas, alla andra produkter har jag ju redan fått hem. Men men, jag föreslog att de kunde skicka motsvarande av ett annat märke så jag slipper vänta, får se om de kan göra det.
Skrev också att om de inte kan skicka den andra produkten får jag markulera och köpa någon annanstans, kan inte vänta mer. De trodde att de skulle få in dem 30/4 men var osäkra på det datumet, så får väl se vad de svarar härnäst.

Puss & Kram

Fröken Rödlök

  • 361 visningar

Gillar

Kommentarer

Silverblomma
Silverblomma,
Det beror på vart pärlorna tillverkas.. är många länder i karantän nu och då säljer ickenödvändiga varor slut medans tillverkarna får ha stängt pga Corona.. Hoppas att det bara är en tillfällig brist pga problem med transporter.. Men tyvärr många produkter som kommer försvinna pga konkurser och begränsad möjlighet till tillverkning..Så tråkigt
nouw.com/silverblomma
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Ja jo så kan det ju absolut vara.. och då är det förståeligt, men dåligt av företag att inte höra av sig och meddela hur saker och ting ligger till tycker jag.
nouw.com/frökenrödlök
Natascha ,
Som inköpare på ett företag så är vi ofta med om såna saker. Oftast behöver man inte betala extra frakte om saker är testade. Fakturan bruka komma redan dagen innan och då på hela beloppet.
natascha.bloggplatsen.se
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Nej, denna gången behövde jag inte betala frakten, men det hade jag inte gjort heller faktiskt. Har inte fått någon faktura än, fick svar från dem att de tror att de kommer i slutet av månaden men är osäkra, så får väl fakturan då med. Jag vill dock få den betald liksom.
nouw.com/frökenrödlök
Silverblomma
Silverblomma,
Sånt det..känns som lite dålig service..men har upptäckt att det är vanligt förekommande numera..om det beror på personal eller tidsbrist är dock svårt att veta..eller så har företaget dålig servicekänsla..
nouw.com/silverblomma
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Jag tycker det också, när man inte har någon koll alls och som kund får skicka mail efter mail och fråga vad det egentligen är som händer tycker jag är fel.
nouw.com/frökenrödlök
Pärla
,
Ja de hade ju kunnat informera bättre. Jag fick samma från Bonprix en gång, en klänning. Den skulle komma i lager igen men hörde ingenting på 2 månader sen betalade de helt plötsligt tillbaka pengarna då den var restad för alltid tydligen. Hoppas de dyker upp snart eller kan byta ut de iallafall.
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Hur svårt kan det vara att skicka ut ett massmail till alla berörda kunder egentligen? 2 månader är lång tid men tur du fick pengarna tillbaka.
nouw.com/frökenrödlök
happyM
happyM,
Så irriterande när det strular!! Kram ❤️
nouw.com/happym
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Ja, speciellt när man är i behov av det man beställt =)
nouw.com/frökenrödlök
2barnsmammaochfru
2barnsmammaochfru,
Restnoterad betyder att det är slut på deras lager.
vad jobbigt när sånt händer man vill ju få det man beställer men jag hoppas att det kommer när dom får in på lagret igen
nouw.com/2barnsmammaochfru
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Jo det vet jag och det framgår i inlägget 😉
nouw.com/frökenrödlök
Åse
,
Kontakta bolaget:)
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Läs inlägget. Tack.
nouw.com/frökenrödlök
Marie,
Men oj vilket strul, så var det ju för mig med ett plånboksfodrat till mi mobbe, jag fick vänta 8v på det heller sinnes. Jag ringde också och markulera ordern och vips då skickade de mig det så det kom några dagar ef men i fel färg suck
sweetwordsbymirre.com
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Vad märkligt men trist det var fel färg.
nouw.com/frökenrödlök
Tess,
Vet många länder tillverkar säljer pärlor o pga corona kanske de inte skicka de till utlandet typ kina mfl. Ja menar ja tror inte man kan köpa nå på EBay lr så från kina etc pga Corona men hoppas att de löser sig iaf på nå vis 😊
blondinas.se
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Ja det berodde antagligen på läget just nu.
nouw.com/frökenrödlök