Juli - September

Juli

När Kjell hade semester valde vi att åka till Överlida Camping och bodde i en stuga några dagar. Det var tredje året i rad vi spenderade lite tid där och vi gillar verkligen den campingen. Det var skönt att bara få vara, inga tider att passa, njuta av solen. Jag läste väldigt mycket, vi åt på Mandys Diner, vi var på Gäsene mejeri och köpte ost och vi var på loppisar. En dag kom mina föräldrar, syrran och Malvina dit med husbilen och vi grillade ihop med dem. Mys.
Jag tror att det kommer bli några dagar i en stuga där även nästa år.

Mitt och @sofialissmyr ´s samarbete där vi sprider kärlek och hyllar två bloggare varje fredag fyllde 1 år. Det är det längsta samarbetet jag haft med någon och det känns himla bra, vi håller fortfarande på och det är skoj att ni fortfarande uppskattar det =)

Någonting vi gör varje år, varje gång Kjell har semester är att åka till Falkenberg och gå på kakbuffen på Sagocafeet. Han älskar det, jag älskar det. Få äta hur mycket kakor, muffins, kladdkakor, tårtor och annat som helst. Lycka! I år var vi där tillsammans med @photoemmz, Johan och Vincent.

I samma veva åkte jag också med Kjell till Kållerstad där jag spenderade en dag ute på en filt. Jag solade, jag läste och lyssnade på podd medan Kjell höll på och jobba. Jag gillar att åka med dig emellanåt.

Vi på Epilepsikampen spräckte 10.000:- insamlade pengar till Hjärnfonden.. Hur grymt är inte det?!

Jag och Emma hade vår första live tillsammans på instagram, från mitt tält på trädgården och vi hade det jätteroligt. Vi har haft live några gånger efter det men första gången var roligast. Dessutom sov jag i tältet i två nätter, ensam. Men det var väldigt mysigt!

Stranden besöktes några ggr men annars badade jag en hel del i min lilla pool på trädgården!

Augusti

I Augusti fyller jag år. I år firade jag bara med Kjell denna dagen. Först åkte vi bort till Torup för att klättra upp i deras fem våningar höga torn efter en promenad. Det var på rejält darrande ben jag tog mig upp. För det första blev jag trött och hade mjölksyra efter promenaden uppför en backe och sen är jag grymt höjdrädd men upp kom jag. Det tog en stund innan jag vågade ställa mig upp när jag väl kom upp och vågade titta ut men wow vilken utsikt. Planen var efteråt att sätta oss någonstans och ha picknick med medhavd schvartswald (stavning) tårta som är min favorit. Men jag mådde så dåligt efter äventyret så vi for hem och åt ute på altanen. Jag har drömt sedan barnsben att få äta en tårta direkt från tårtan utan några tallrikar och det fick jag äntligen göra! Det var extra gott! På kvällen for vi till Pinchos och jag blev bjuden på middag där.

I födelsedagspresent av bästaste Kjell fick jag en biljett till Falkenbergs Stadsfest som för första gången slog upp sina portar med massa artister. Vi for dit och tog med oss @photoemmz för att få se och lyssna på Emil Assergård som skulle uppträda. Jag kommer aldrig minnas den dagen för jääääkla vad det regnade. Någon öppnade verkligen upp och hällde typ en hink vatten rakt över oss. Vi blev fruktansvärt blöta och regnet slog ut
elektriciteten så Emil kunde inte fortsätta spela =/ Men för oss blev det ett minne för livet.

Kjells bror och brorsöner var på besök från Stockholm och eftersom ena grabben skulle få gå höghöjdsbana på Isabergs anläggning i försenad födelsedagspresent följde vi med. Kjell skulle också klättra och likaså hans syster. Hans bror ville också men det fanns inga mer platser tyvärr. Så Kjell, Kjells lillasyster och barnen klättrade medan jag, hans brorsa och deras pappa var på marken och hejjade på. Jag skulle aldrig få för mig att klättra, fy fasiken! Men duktiga var dem och det var kul att få se.

Jag hade inget jobb under sommaren och när skolstarten närmade sig hade jag i Augusti haft sommarlov i tre månader och det var himla härligt. Jag avslutade ledigheten med att ytterligare få se Emil Assergård med Kjell. Vi var på Sigges Loge och kikade. Men även då slog ovädret ut elektriciteten och Emil kunde inte fortsätta. Vi valde därför att åka hem tidigt, efter typ 30 minuter och på vägen hem åskade det rejält och det var precis ovanför oss. Lite läskigt.

Jag satt en del i ateljen också eftersom jag var ledig och här är två av tavlorna jag målade under tiden. Jag är extra nöjd med dessa faktiskt =)

Jag och Malvina klädmatchade en dag också. Den dagen hade jag faktiskt längtat till. När Malvina låg i syrrans mage och syrran hade fått hem lite kläder från Malvinas kusiner så fick jag kika och hittade ett par byxor och en tröja som var lik de jag hade på mig just den dagen. Vi tyckte det var ganska komiskt och valde att spara det och matcha den dagen hon skulle kunna ha dem. Den dagen kom i Augusti. Visst är vi fina =)

Jag hade lite firande med familjen och då bjöd jag på en hemlagad tårta med choklad på. Neverstop och fingers. Sååå god! Och eftersom jag och familjen är FFF:are så pärlade jag en skylt i minipärlor och satte på tårtan.

September

Skolan drog i gång igen efter ledigheten och jag påbörjade mitt andra år. Fantastiskt att jag klarat igenom första året! Jag är tvåa nu, ingen etta längre!

I början av September var det dop för Malvina och jag blev då äntligen gudmor.
Jag stod där framme i kyrkan med hennes föräldrar, andra gudmor och gudfar och var så stolt.
Sen var det fika i församlingshemmet där vi tidigare hade pyntat så fint, syrran hade bakat tårta och goa kakor och det var fullt med folk. Riktigt mysigt. Dessutom höll jag talet jag hade planerat en längre tid, det var nervöst och tårarna rann. Det var jobbigt att läsa för det innehöll så mycket känslor. Mitt tal påverkade många av gästerna för det var många som torkade tårar!!

Mellan lektioner och pluggandet målade jag en del även i September. Jag var ju bara tvungen att måla ett par rödlökar, såklart! Vanligtvis står den i hallen men nu har jag fått plocka ner den för julpyntet, men ser fram emot att den kommer upp snart igen!

Mina föräldrar var på Isaberg och campade med sin nya husvagn och eftersom det är hyffsat nära oss så valde vi att åka dit och hälsa på. Vi promenerade med hunden och stod och kikade på när folk åkte rodel på deras nya bana. Jag tyckte det såg riktigt härligt ut och ville prova men vågade inte först. Efter många om och men och efter att Kjell erbjöd sig att betala biljetten så tog jag mod till mig och satte mig i en av vagnarna och for iväg. Så fan vad roligt det var - vilket upplevelse. Det gör jag gärna om igen!

I September gästade jag Emmas youtube-kanal och fick vara med på en Bean Boozled Challenge. Det var både roligt och äckligt att vara med på det. Video blev riktigt skoj, kika gärna på den här nere.