Jag vill ha era tips och förslag nu!

Hej hej <3

Nu skulle jag vilja ha er hjälp. Ge mig massa förslag och tips nu så blir jag himla glad och tacksam.
När jag återgår till skolan igen efter jul och nyårshelgerna är tanken att jag ska försöka ändra mitt ätande och icke ätande. Jag har nu i 2.5 månad tränat regelbundet vilket är toppen men för att nå några mål och se några resultat måste jag även tänka på vad jag stoppar i mig och faktiskt äta när jag bör äta. Jag har alltid haft svårt att göra flera förändringar samtidigt så denna första perioden har jag fokuserat på att komma in i en rutin och få in träning två gånger i veckan. Nu är det matens tur.

Som det ser ut nu har jag svårt att äta frukost när jag är ledig. När jag ska till skolan får jag bara i mig en smoothie eller en tallrik yoghurt/fil men det är bättre än inget. Förr åt jag inte frukost över huvud taget. Är jag i skolan har jag oftast med mig någon form av lunch eller så köper jag någonting att äta där, är jag hemma blir det oftast en färdigrätt eller rester från kvällen innan eller en matlåda från frysen. Om jag hoppar frukosten blir det oftast detta målet som blir mitt allra första på dagen. Är jag i skolan kan det hända att jag dricker en liten drickyoghurt eller äter en bars som mellanmål men hemma är det väldigt sällan jag får i mig något sådant, mellanmål alltså. Vi äter oftast lagad mat på kvällarna men det brukar inte bli förrän iaf tidigast klockan 18 och då har jag gått i många timmar utan att äta någonting. Jag har jättesvårt med mat över lag av någon anledning och vet inte riktigt varför, men det blir värre och värre.

På vardagarna äter jag (undantag nu i jul/nyår) aldrig godis så det är inte så att jag hoppar de andra målen för att trycka i mig godis istället utan tyvärr blir det så på helgen allt som oftast. Usch! Dock är jag glad över att jag lyckas hålla mig för det mesta till att bara äta godis på helgerna och att det inte är samma mängd som förut.

Jag skulle vilja ha hjälp med förslag på frukost och mellanmål som är lätt att fixa och bra att äta. Mellanmålsförslagen får gärna vara sådant jag även kan ta med mig till skolan eller när jag är någon annanstans, men såklart sådant jag även kan få i mig när jag går hemma och är ledig.
Ge gärna också lite förslag på vanlig middags/lunchmat också då vi ska försöka återskapa våra veckomenyer igen men jag tycker det är så svårt att komma på varierande rätter.
Pleease help!



Gammal bild

Puss & Kram

Fröken Rödlök

  • 374 visningar

Gillar

Kommentarer

sofiefriden
sofiefriden,
Jag kände igen mig en del, hade också behövt de tipsen faktiskt 😊 grymt jobbat att du fått träningen på rutin 💪❤️
nouw.com/sofiefriden
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Ja, det trodde jag skulle vara det svåraste men tror mer det är maten jag kommer ha mest svårt för... Att äta.
nouw.com/frökenrödlök
Michelle
Michelle ,
bara en smoothie el macka är jätte bra o få i sej på morgonen. 💕 lycka till
michellefrandell.blogg.se
FrökenRödlök
FrökenRödlök,
Jo jag vet och det kan jag få i mig när jag ska till skolan (iaf yoghurt eller smoothie) men av nån anledning har jag sjukt svårt att äta när jag är ledig.
nouw.com/frökenrödlök
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229