Bokrecension #66 - Anna Sundbeck Klav

Att välja blommor till ett bröllop av Anna Sundbeck Klav
Margaretas yngsta dotter, Lisen, har bara några veckor kvar tills hon ska gifta sig med Carl, och bröllopsplaneringen är i fullt sjå. Brudklänning ska väljas, blomsterarrangemang beställas och nerverna ska stillas. Paret är upp över öronen förälskade och allt fix och don inför bröllopet är precis så lust- och glädjefyllt som det ska vara. Men Margareta kan inte riktigt glädjas fullt ut och beter sig aningen bittert kring allt bröllops-ståhej. Att hennes minsting ska gifta sig river upp gamla, mindre lustfyllda, minnen hos henne själv. Hon anstränger sig för att inte visa sin skepsis utåt, men när Carl plötsligt avslöjar en stor nyheter börjar även Lisen att tvivla. Är det här äktenskapet verkligen rätt? Det hela blir inte direkt bättre när Lisen hittar ett brev i Carls byrålåda, ett kärleksbrev som visar sig vara ämnat för en annan kvinna.

Denna boken är en kortroman som det så fint står om den när man googlar och det gillade jag. Ibland är det skönt att vila öronen på en härlig feelgood som inte är så lång. Som passar på mina promenader, som gör att jag inte tröttnar. Detta var en sådan. Med tanke på att jag själv är nyförlovad tänker jag mycket på bröllop även om det ligger långt fram i tiden, jag fylls liksom av värme och glädje när jag lyssnar. Lite spännande saker dyker upp allt eftersom, men vad vore en feelgood-roman utan något spännande i handlingen?
Det här var en varm och härlig bok att lyssna på, den kan jag rekommendera. Perfekt när jag var ute och promenerade i iskalla vindar, hala gator och pulsade i snön, då värmde denna lite extra. Vår, sommar, sol, värme, kärlek, romantik! Sådant jag gillar!