Bokrecension #54 - LillyEmme

Bokfestivalen i Snowdonia av Lilly Emme

Holly, stolt ägare till puben Harpan och grisen, har insett en sak. Hennes lilla by i Wales med dess invånarantal på 100 personer räcker inte för att hålla puben flytande. Hur många pizzor kan en bybo i Snowdonia äta per åt egentligen? Okej, ganska många, men inte tillräckligt.
Med ostoppbar energi bestämmer sig Holly för att starta en bokfestival som ska dra turister till byn. Att hon själv inte har läst en bok på väldigt länge spelar inte så stor roll. Inte heller att hennes pojkvän hellre skulle starta en internationell alpackatävling. Till Hollys hjälp kommer den irriterande snygga Alys. Och Chloe förstås, stjärnskådespelerskan som drömmer om att sadla om till fostermamma åt kriminella tonåringar.
Om de bara får dit Ethan, den begåvade men plågade Cambridgestudenten, finns det inget som kan gå fel med Hollys plan. Eller?

Denna boken släpptes som ljudbok i Torsdags och jag känner ju författaren och kände jag ville läsa den omgående. Eller lyssna rättare sagt. Så jag valde att pausa boken jag redan lyssnade på för att starta denna. Jag visste inte alls vad den handlade om, hade inte läst handlingen. Men Lilly Emme skriver bra böcker så jag var inte orolig. Började känna igen karaktärerna medan jag lyssnade och lite händelser jag hört innan och förstod då att detta var en fortsättning på Jultrubbel i Snowdonia. Det gjorde boken ännu bättre. Jag gillade nämligen karaktärerna i den boken så roligt att få följa dem igen. De är mina vänner trots att de inte utspelar sig i Sverige. Det gör ingenting för Lilly Emme har såna mysiga karaktärer som gör boken bra. Den gick fort att lyssna igenom och jag gillar även denna!