Bokrecension #129 - Lilly Emme

Mer jul i Snowdonia av Lilly Emme
Det börjar verkligen dra ihop sig i walesiska Snowdonia. Julen är återigen på ingång och i den lilla byn Bach Tref Môr har Hollys pub, Harpan och grisen, äntligen börjat gå med vinst. Det betyder dock inte att Holly själv är helt nöjd. Hon är nämligen ytterst misstänksam mot pojkvännen Baptistes nyinflyttade samarbetspartner, Alys. Någonstans ligger en hund begraven, men än har hon inte lyckats lista ut var. Ska hon lyda Baptistes råd och släppa saken?
Holly söker hjälp hos Chloe, som i sin tur gör sitt bästa för att lösa sin adoptivdotters problem i skolan. Till jul har hon dessutom bjudit in Ethan och Colin till herrgården. Efter en ansträngande tid, med intensiva studier och auktoritära föräldrar, ser de båda männen fram emot en paus från Cambridge. Men just som de gör sig redo för resan, dyker plötsligt en oväntad gäst upp. Allt är således inte frid och fröjd när julhelgen närmar sig med stormsteg. Och bortom horisonten lurar ett olycksbådande oväder...

ÄNTLIGEN!!! Jag säger bara det, äntligen! Så roligt att det kom en fortsättning för gänget i Snowdonia. Jag har verkligen fastnat för karaktärerna och omgivningarna i boken, även om jag allt som oftast föredrar böcker som utspelar sig i Sverige! När man stiftat bekantskap med några karaktärer vill man följa dem vart de än går, så jag tycker det är roligt att Lilly Emme fortsätter skriva om dem. I denna boken var det jul, jul och jul! Så mysigt. Men också mycket kärlek, förlåtelse och storm. En och annan händelse som fick mig att sitta som på nålar när jag lyssnade och faktiskt väldigt spännande slut måste jag säga. Jag kan bara hoppas på ännu en fortsättning!
Om ni blir sugna på denna rekommenderar jag er att börja med Jultrubbel i Snowdonia och Bokfestivalen i Snowdonia!