30 grader hela veckan!

Hej Hej

Då har jag fått äran att gästblogga igen. Tycker det verkligen är superkul, så tack alla som låtit mig gästblogga.
Idag har jag valt ämnet " Min allra första egna resa". Den här resan gjorde jag tillsammans med min sambo förra året i augusti.
Från början var tanken vi skulle resa till Turkiet, men det var så oroligt ena stunden och sen lugnt andra så vi valde faktiskt att boka en annan resa, vilket ledde till Ixia i Rhodos. Det var utav tvekan värt varenda krona, tror vi fick betala ca 7000-7500 per person för en vecka med all inklusive. Hotellet vi bodde på hette "Atlantica Princess".
Jag hade verkligen räknat dagarna, jag var så grymt taggad på att få egen tid tillsammans och göra precis vad vi ville och när vi ville. Vi hade inte bokat in något på resan utan vi tog dagarna som dom kom.

Varje morgon gick vi ner tidigt till frukosten, lämna handdukar ute vid poolen så vi hade plats hela dagen. Var en helt fantastisk frukost, så mycket frukter, olika typer av bröd, pålägg , juicer. Ägg och bacon och massa smått och gott.
Första dagen när vi kom ner var vi bara uppe och vände nästan på rummet innan vi sprang direkt till affären som bara låg över gatan. Var ju tvungna att fixa lite dricka och snacks till rummet 😉 Sedan fick de bli en vända ner till stranden, vilket bara var runt hörnet av hotellet. Kan fortfarande drömma mig bort när man låg och flöt i vattnet och det var så varmt och gott.
Däremot tyckte jag att stenstrand var en nackdel, visst skönt att slippa sand kan man ju tycka men tro mig det fanns sand också. Men det gjorde så ont i fötterna så jag bara halka och trilla så Johan (min sambo) fick släpa upp mig som jag vore nån jäkla säl som bara låg där 😭 Hur som helst påvägen ner med planet så träffa vi ett par som var la kanske i 40-50 års åldern. Det visa sig det bodde inte långt ifrån vår hemstad och de skulle även bo rätt nära nu vid vårt hotell med, så vi bestämde att boka in en dag och åka till gamla Rhodos stad och gå ut och äta tillsammans.
Den kvällen blev supermysig och trevlig, dom var super Goa på alla sätt och vis. Maten i Rhodos var fantastisk.

Vi fick även en del nya vänner på hotellet, nere vid poolen lyckades vi hamna vid samma par varje dag, två tjejer som vi tjöta skit med till och från och Grogga med då och då vid poolen. Var alltid lika trevligt att komma ner till poolen och bara skratta åt varandra att vi hade lyckats igen att hamna jämte varandra 😭

Vi var ute och gick varje dag, någon kväll åkte vi med ett litet tåg som körde runt så man kunde få se sig omkring. Var supermysigt. Vi var nog inne i Rhodos stad 3-4 gånger. Ixia som vi bodde i var ca 5-10 min ifrån med taxi. Vi var även inne i gamla Rhodos stad , vilket ligger mitt i smeten med fast typ innanför en Borg, massa restauranger , butiker och lite marknad. Så under vår resa tog vi verkligen dagen som den kom, var ute och åt, bada och sola en massa, ibland stanna vi nån kväll på hotellet och var med på deras temakvällar, självklart var det en kväll med schlager, det kunde vi ju inte missa.

Detta var absolut en grym resa och jag kommer utan tvekan att åka tillbaka till Rhodos igen. Ca 30 grader varmt hela veckan med. Superfint hotell , hade väldigt fräscht rum, bra personal och supergod mat.
Jag som är sån djurvän med skulle ju locka på katter och hälsa och ha mig. Det var en katt som sprang runt på hotellet och vid lunchtid så servera dom lunch ute vid poolen, var väldigt noga att man inte fick maten katterna. Haha det missa jag totalt, Johan sa ändå " klappa inte katterna" jag bara " oooh en kise 😍 hej kisen, vill du ha mat" haha så typiskt mig.

Sammanfattningen av veckan var ändå att den var hyfsat lugn men väldigt spontan och vi var väldigt nöjda båda två.
Säger va åk till Rhodos, ni kommer älska de ❤

Tack för mig.
Puss & kram

@Nemos
❤

Vill du också gästblogga?